Vilken Soppa!!

Idag har det verkligen varit höstruskväder ute.

Regnet har strilat ner i samma takt hela eftermiddagen och kvällen.

Inte konstigt att man känner sig lite grå (med glad ändå) 🙂

 

HöstSussi

 

Ja, så här ser jag ut, ibland, när jag traskar omkring på jobbet.

 

Rött Lönnlöv

 

Men det finns ju en hel del färgklickar där ute, visst är det vackert!

 

Efter att varit ute i ruskväder och kyla så gillar jag att äta soppa för att få upp värmen i kroppen igen, så ikväll blev det en favorit för mig, moster Erikas Fisksoppa.

 

Jag har mer eller mindre tröttnat på fisk i ugn, rökt, gravad, grillad och stekt, men denna fisksoppa kan jag inte tröttna på!

 

Ingredienser ( jag har lagt till lite av mina favoriter):

 

smör, saffran, fiskbuljong, ris, purjolök, morötter, körsbärstomater på burk, paprikapulver, peppar, salt, fisk, kräftstjärtar, crème fraiche.

 

Fräs ca en matsked smör i en stor kastrull. Lägg i ca 1 dl ris, 1 påse saffran och paprikapulver. Häll i ca 2 liter vatten, skivad purjolök och skivade morötter. Koka i 10 minuter.

Lägg i fisk + 3 stycken fiskbuljong och koka i ytterligare 10 minuter.

( tillsätt mer vatten om soppan blir stabbig )

Sist tillsätter du körsbärstomaterna, salt och peppar.

Vid servering tillsätter du kräftstjärtar och en klick crème fraiche.

( önskas en hetare soppa så krydda med lite chili )

 

fisksoppa

 

Ett par skivor bröd till, sen är det bara till att njuta!

I denna soppa har jag lagt i gös.

 

Dukat bord

 

Bara till att njuta av värmen som sprider sig i kroppen!

Smaklig måltid!

Hallplanen för Sportfiskemässan 2013

Nu har jag sett skissen på hallplanen!

Jag vet redan nu, en person som kommer att jubla och det är Felix!!

Hahaha..

Svenska Gäddklubben kommer att ha sin monter jämte Fjällorna och det gillar gäddgrabbarna!!! 😉

 

Här är –> planen <–

 

Det finns så många roliga montrar och jag undrar vilken av dem jag ska hjälpa till i, nästa år..

 

Vad tror ni?

 

Datumet är redan spikat, den 5-7 april kommer jag att mer eller mindre bo på Elmia, men som tur är befinner sig mässan på hemmaplan nästa år, så inget hotell för våran del ( mer pengar till shopping eller rättare sagt, spara mer pengar till fiskeresor.. ) 🙂

Billigt fiske!

I mitt tidigare inlägg angående “I’m not scared to die…I’m only worried that my wife will sell my fishing tackles at the price I told her I paid for them” där jag undrade om vi sportfiskare verkligen vågar erkänna för våra respektive vad vårt intresse kostar, och då fick jag denna kommentar:

Ingen som svarar på detta och påstår att dom är ärliga är det!
Alla gömmer, glömmer och hittar på!!
Vilken person med en normal svensk lön och familj, och med ett brinnande sportfiskeintresse kan lägga undan 100 och 1000 tals kronor varje månad utan att frugan reagerar på ett negativt sätt!!

Avsändaren var anonym och det är väl klart att man ska få vara det om man vill.

Men detta fick mig att fundera på alternativ till billigt fiske.

 

Kanske man måste ha rätt förutsättningar men i vart fall så har jag ett alternativ som inte kostar skjortan för min egen del!

 

Jag har tillgång till en privat liten sjö, där finns en liten eka med åror så där behövs det ingen motor till båten. Sjön är liten och det tar inte så lång tid att hitta fisken, alltså behövs inte något ekolod.

Utrustningen för min del är ett haspelspö, som jag köpte för många år sedan och då kostade det ca 500 kr komplett. Dragen jag använde och använder ännu är inköpta från Claes Ohlsson, 3 stycken för 79 kr ( tyvärr finns just dessa inte kvar i sortimentet )

 

Storborre 1,1 kg

 

Ja det var allt jag behövde för att kroka mitt PB på Abborre där vågen stannade på 1,1 kg.

Just det, vågen köpte jag med och den kostade då 249 kr och den har jag kvar än i dag.

 

Detta var för 4 år sedan och slår man ut denna summa på antal fiskedagar och år så blir det ingen svidande summa!

 

Men det typiska med mig är att jag är nyfiken på andra fiskemetoder, andra drag, andra spön m.m. och då drar såklart summan iväg.

Sen är det underligt att man inte lyckats kroka större abborre sedan dess, fast man handlat på sig både det ena och det andra som borde öka chansen till större fisk.

 

puss på borre

 

Jag saknar min lilla sjö och ska försöka lägga några fiskepass här i höst för jag är övertygad om att det finns större abborrar och troligtvis en hel del gäddor också.

 

Nästa år kommer jag att satsa på billiga fisketripper då det behövs sparas ihop en slant till en större kommande resa…

Skulle du erkänna?

Idag snubblade jag på ett gammalt uttryck:

I’m not scared to die…I’m only worried that my wife will sell my fishing tackles at the price I told her I paid for them

Är det verkligen så, att ni måste hemlighålla vad era fiskeprylar kostar?

I så fall har Felix det väldigt bra då han verkligen inte behöver gömma kvitton, kataloger eller utrustning för mig. 😉

 

Sedan jag började fiska på allvar, 2007, så är jag enormt tacksam över att jag inte sparat på alla kvitton och utlägg jag gjort på fisket sedan dess.. Jisses, det skulle säkert bli en hiskelig summa.

 

Sussi shoppar

 

Ja, det är väl så här det brukar se ut när vi kvinnor shoppar loss utan att skämmas det minsta!! 😉

 

Jag känner en kvinna som gärna shoppar loss på Gekås i Ullared, det blir väl mest pynt till hemmet för hennes del och hennes man har inte en susning om vad summan slutar på och när han frågar henne om hon har köpt nytt nu igen, då det är ganska uppenbart att det är välpyntat och fint hemma hos dom så rycker hon på axlarna och säger: – Men lilla hjärtat, det där är gammalt skräp som legat i källaren och som jag kände för att ta fram nu.

Hennes man verkar nöja sig med det svaret! ( han har ju inte sett de gula kassarna som då och då kommer hemsläpandes till deras hus )

hahaha..

 

Är det någon där ute som har det minsta aning om vad ni själva har pröjsat på prylar, fiskekort och resor?

 

Tommy Lönnebacke fick lite inspiration av uttrycket och jag kunde inte låta bli att fnissa åt hans inlägg –> Klicka här <–

 

Nå, är det någon av er som vågar erkänna för er respektive?

Polis beslagtog mitt spö!

Förra helgen när jag var med Fjällorna i Hökensås så blev jag för tillfället av med mitt Sameo #5 spö.

Detta hände på lördagen när vi skulle fiska i Baltak.

 

Tarja med mitt spö

 

Japp, där står hon!

Tarja, i full fart med att svinga mitt lilla spö!

Tarja arbetar som polis så när hon spänner ögonen i en är det lika bra att vara snäll och göra som hon säger!

hahaha.. Nädå, så illa var det inte. Tarjas rulle strulade och klämde fluglinan så självklart lånade jag ut mitt spö till henne.

 

Jag har ju alltid en reservuppsättning med mig så för egen del fick jag använda mitt #8 set istället.

Egentligen lite för tungt för lätta regnbågsfisket men å andra sidan gick det smidigare att drilla 4-kilos fisken med det.

 

Perigrinerulle och lingon

 

Nu är det snart dags att se över flugfiskeprylarna igen för om en vecka bär det av till Strömhult!

Hoppas att vädret blir bättre än det varit nu i helgen, då det regnat konstant i två dagar.

 

Ljungbuskar

 

Men är det höst så är det!

Längtar faktiskt efter lite frost nu så att de riktiga höstfärgerna kommer igång, vattnet kyls och fiskarna blir piggare.

 

nypon

 

Önskar alla som är ute och svingar spöna ett riktigt Skitfiske och glöm inte bort att tee är väldigt gott och värmande så här i höstrusket!! Varför inte med nyponsmak?

 

Ha en trevlig söndag, nu drar jag till jobbet igen…

Drömfiskar för Fjällor!

I helgen var vi ett glatt gäng Fjälllor som ockuperade Hökensås.

Jag hade ordnat en aktivitet som för en gång skull slutade på en rimlig summa då många medlemmar i Fjällorna oftast tycker att det ordnas aktiviteter som är för dyra.

 

Samtidigt som våran aktivitet var igång så kördes det även ett fiskeläger för tjejer som ordnades via Sportfiskarna och Fisqe, så ni må tro att det var många fiskande tjejer på åsen denna helg.

 

Marcus Hermansson, från Hökensås Sportfiske, hjälpte glatt till att göra allt i sin makt att locka till fler tjejer till Åsen, så ett stort tack till dig Marcus!!! ( och Hökensås semesterby med förståss )

 

Vi började med att fiska i Enesjön, Tjärn 39 och Vita tjärn på lördags morgonen. Jag krokade en mindre regnbåge som fick simma tillbaka.

 

Vass i kvällssol

 

Efter en god middag drog vi till Baltak för att prova flugfiske i strömmande vatten. Det var så roligt att alla tjejer i detta sällskap ville flugfiska, det hade jag inte räknat med. Men med vår samlade kunskap så lyckades vi reda ut det mesta.

Hur det gick i Baltak kunde ni läsa om i mitt tidigare inlägg. Jag lyckades ju höja mitt Baltak PB med ett halv kilo…

 

Söndagen hade vi brudar Strandgölen helt för oss själva.

En mycket blåsig och kall dag, men Marcus slöt upp, fast han hade en ledig dag ( för vem vill missa ett gäng flugfiskande tjejer?? ) Det fikades och snackades flugval och innan Marcus lämnade oss vind för våg så tog han en gruppbild, där även hans dotter, Eylah (tror jag hon heter) och lilla hunden Gimli fastnade på bild.

 

Hökensåsgänget

(överst från vänster: Lena, Marie, Sussi, Jennie, Anscha och Linnea. Nederst från vänster: Tarja, Eylah, Ingrid och Gimli )

 

Men kall vind stoppar inte oss från att lägga ut flugor och vilka fiskar vi fick!!!

 

lena med drömfisk

 

Lena drillar stort!

 

Linnea bänder stort

 

Linnea bänder för fullt!!

 

Anscha och Ingrid med drömfångster

 

Ja ni ser ju vilka kolosser dessa fiskar är! Helt klart värda att pussa på enligt Ingrid och Anscha poserar stolt bredvid med sin vackra 20 kilos regnbåge!!!

 

Marie med drömfisk

 

För att inte tala om Maries toksnygga öring! Det var nära att hon tappade den!!

 

Ja dessa luftfiskar var de enda vi kunde stoltsera med från Strandgölen denna dag.

( hade jag filmat så kunde jag bidragit med lite material till Luftfiske SM som goa Robert Jonsson hintat om )

 

Jag fick på en regnbåge som jag lyckades lura upp på en streaking caddies, men den drog rakt ut i sjön och spottade ut flugan lite nonchalant, så går det när man köra med hullinglösa flugor!!

 

Lingon

 

Men nu är hösten här med allt vad den innebär så det är bara att fiska vidare!!

 

Tack tjejer för en superkul helg, tack Hökensås för att vi fick äran att vara här, tack Baltak för att det levererades stor fisk igen ( i alla fall för mig ). Det här gör vi om, eller hur??!!!

Ny Baltakbjässe på kroken!!

I helgen har jag varit i Hökensås med omnejd, tillsammans med ett gäng goa Fjällor och i lördags eftermiddag drog vi iväg till Baltak för att prova fisket där.

 

Det var en hel del folk där så istället för att börja fiska uppe vid fallet och odlingen så drog jag vidare ner mot zon 2. Drog mig till minnes när jag var här och fiskade med Johan Klingberg och ville prova ett hett ställe han tipsade om. Efter andra utlägget fastnade denna skönhet på min vita streamer..

 

Tidanöring

 

En vacker öring i modell större, strax över 50 cm. Kunde inte få bilden bättre då solen sken och gav blänk åt bilden, öringen fick istället sin frihet tillbaka.

Jag hade lika gärna kunnat sluta fiska där och då för jag var supernöjd med denna fisk, men fortsatte ändå att doppa flugan längre nedströms.

 

På motsatta sida vadade en man ut i vattnet, snett nedströms mig, och jag tänkte i mitt stilla sinne att detta måste vara en ny gäst här i Baltak då det är vadningsförbud i denna zon, men jag fiskade på ändå.

En liten regnbåge högg på min fluga och jag valde att ta upp den, lagom lunch för två då vågen visade 700 gram.

 

Sedan drog en bjässe på min fluga och tjena hallå vilken tungviktare jag fick tampas med.

Hade mitt #8 spö då jag lånat ut min #5 till en av tjejerna som var med, men ändå var det tungt att drilla denna fisk.

På andra sidan klev mannen, som vadade, upp på land.

 

I håven landade jag denna..

 

Sussi med 4 kilos-8

 

En regnbåge som fick vågen att stanna på strax över 4 kilo.

Ni må tro att denna fångst triggade igång de andra tjejerna som stod kvar i zon 1 och fiskade, alla drog ner till zon 2!!! 😉

 

Så denna tur gav mig ett nytt Baltak PB!!!

Tjohooo… så kul detta är!!

 

( men mitt pb på regnbåge ligger fortfarande på 5,35 kg bara så att ni vet ) 🙂

 

Senare under kvällen så fick jag hjälpa en man att håva en regnbåge, gissa vem mannen var!!??

Jodå, den vadande mannen från andra sidan. Japp, han var nybörjare och det var riktigt kul att få hjälpa honom att håva fisken, vi pratade en bra stund efteråt och han sa att han hade sett mig drilla stora fisken, att han inte visste att han inte fick vada där han hade gått ut. Men man behöver ju inte halshugga folk för att de inte kan reglerna ( bara om de tar upp öringar under måttet, då jäklar ). Vi är alla nybörjare någon gång och får man då lite hjälp på traven och en stor knippe ödmjukhet så underlättar det en hel del.

 

Jag kommer att blogga mer om brudarna och helgen i Hökensås så håll utkik!

Dra ut tjejer på fiske

Nu är jag hemkommen efter en otroligt trevlig, intensiv och lärorik fotokurs med Viktor Sundberg och Thomas Samuelsson som kursledare genom Naturfotokurser. Det enda jag saknade denna helgen var mer tid, mjölk till kaffet ( vilket Thomas ordnade ganska så snabbt ) och Felix såklart!

Men vad jag har lärt mig massor och fått så mycket inspiration!!

Stenar och hav
Men nog om det!

Nu ska jag svara på nästa fråga jag fick i en kommentar av Jesper!

Hej Sussi!

Min fråga kanske är gammal och rent av tråkig men den känns som om den fortfarande kräver ett bra svar: Hur får vi fler tjejer att upptäcka fisket?

Skitfiske!
Jesper

 

jag och grethe

(jag och Grethe)

Ja det kommer ofta frågor om detta! Många som frågar hur de ska få sina flickvänner/fruar att intressera sig för fisket MEN det finns också de som sagt att “de är glada över att slippa ha med kärringen ut”.

För det första kanske man måste inse och acceptera att detta med fiske inte passar alla. Det finns de som inte gillar att vara ute i naturen, bland insekter och slemmig fiskar, få skit under naglarna, men de som i alla fall har lite intresse så är ju inte omöjliga att få med dem ut.

En stor pusselbit i det hela handlar också om detta med familjelivet! Få tjejer tar sig tid i form av egentid, eller råd, då familjen/hemmet/huset/jobbet går i första hand. Där har vi nog den största anledningen till att det är färre tjejer ute och fiskar än killar.

brasan
Många gånger kan man göra fisketrippen till något mysigt/romantiskt och det gillar de flesta tjejer. Åk ut till en liten sjö, håll er på land, för då finns det frihet att ströva omkring lite som man vill istället för att sitta i en båt. Tänd upp en brasa, ta med god mat och eventuellt lite gott vin om så behagas. Fokusera på tjejen och vad hon vill, inte vad du vill och känn inte pressen av att det måste dras upp fisk och framförallt kräv inte att det ska vara STORA fiskar som nappar.

Somliga tjejer drar sig lite för det här med att sätta på mask på krokar, prova då istället med kastspö och drag. Flugfiske är också tacksamt men det kan bli lite för avancerat om det är en tjej som vill prova fiske men aldrig fiskat förut. Fiskar som är mindre otäcka att handskas med är regnbåge och öring, de är inte så slemmiga och har inte heller vassa fenor eller tänder så de är ofta tacksamma på så vis, att fiska efter. Oftast finns det ju en put & take sjö i närheten och för det mesta finns det bra bryggor/grillplatser/vindskydd och i bästa fall även en toalett kring dessa pölar.

Sen är har vi nästa problem, det är ALLTID svårt att lära sin egna partner fiska, det blir lätt missförstånd och osämja. Irritationer helt i onödan men som sagt, risken är stor så för att undvika detta kan det vara bra att låta någon annan visa och introducera sin tjej i fisket.

jag och fiskemorsan

(jag och fiskemorsan)
En hel del av de tjejer som inte fiskar, har ofta en föreställning om de tjejer som fiskar, att vi ser ut och har en personlighet som liknar bulgariska kulstöterskor dvs. stora/starka tjejer, utan smink/stil och en manhaftig personlighet, men så är det ju INTE, eller hur!? 😉 Ta med dig din tjej till en fiskemässa nästa gång och lotsa in henne till Fjällornas monter så ska hon få se på fiskebrudar av alla dess slag. Varför inte bjuda tjejen på ett års medlemskap i Fjällorna, då behöver hon inte känna sig ensam, kan vara med på aktiviteter som Fjällorna ordnar och här behöver hon inte känna sig osäker eller rädd för att vara nybörjare eller ställa frågor. Jag var själv nybörjare en gång i tiden och sedan jag gick med i Fjällorna har jag lärt mig och upplevt massor, vilket stärker självförtroendet och ökade intresset en hel del.

 

anscha och Sarita

(Anscha och Sarita)
Ja, detta med fiske är väl inte alltid glitter och glamour! Fast man ibland skulle önska det..

 

282530_10150268273552081_665597080_7511894_8351714_n

 

och det är väl inte speciellt ofta det händer att man hinner fiska innan eller efter en fest, men tänk om!? Va kul det skulle vara!!

Nä sanningen är mera den att det ska klivas upp tidigt på morgonen, packas och planeras, förflytta sig några mil eller i bästa fall några meter. Vädret ska vara lagom och humöret på topp för att det ska bli så optimalt som möjligt.

Jag tror att det måste visas fler fiskande tjejer i media och ute vid sjöarna, för att att påvisa att det finns fiskande tjejer runt om i landet. Sportfiskeklubbar kanske skulle kunna ha lite tjejaktiviteter för att reka intresset och varför inte göra det i samarbete med t.ex. Fjällorna. Nästan alla fiskeprogram på TV och fisketidningar visar upp den manliga sidan av denna hobby, släng in lite fler roliga och fina bilder på fiskande tjejer istället. Låt tjejerna få ta lite mer plats för ett tag så kanske proppen släpper! Ja, det finns massor av tips att ge men lite håller jag på ett tag till då jag ska snickra på en tidningsartikel och vill inte avslöja allt här, än..

Hoppas det gav dig lite svar Jesper!

Finurliga svar

Det kom in två kommentarer på mitt senaste inlägg så nu är det dags att svara på det första.

Hasse från Fiskeligan var först ut!

Okej Sussi! Då kommer det ett par frågor 😉

Vad tror du är de tre största hoten mot sportfisket i Sverige?

och..

Om du ska gradera följande fiskemetoder efter vilken du tycker mest om hur blir det då?
Torrfluga, Streamer/våtfluga/sjunklina, vertikalfiske med ekolod, flötmete, bottenmete, frilina och spinnfiske. 🙂

Ska bli kul att se hur du tänker!

Ha det fint så länge 😉

De tre största hoten mot sportfiske i detta land, enligt min teori, är följande:

 

Nr 1: Missbruk!

 

(Foto från FotoAkuten )

 

Med det menar jag att vi som sportfiskare/fritidsfiskare missbrukar våra vatten genom att fiska sönder dem med de effektiva metoder vi nu har och som säkert kommer att bli ännu bättre i framtiden. ( som tur är så är de flesta sportfiskare födda med både hjärta och hjärna så risken kanske är minimal men den finns )

Har ju hört talas om fina Fjällvatten, som hyst ett enormt fantastiskt fiske, blir publicerat i media på ett eller annat sätt och sedan blir totalt sönderfiskat då fiskare från när och fjärran vallfärdar dit, håvat fisk och fyllt sina frysar. Efter bara ett par tre säsonger så är det utfiskat och det tar år för fiskstammen att återhämta sig, om den över huvudtaget gör det..

Jag kan förstå att sånt händer på grund av oförstånd men både vi sportfiskare och fiskevattenägare måste ta ansvar för våra handlingar och framförallt våga säga ifrån och sätta gränser.

 

Allt för många struntar fortfarande i fångstbegränsningar, max/min-mått och att hantera fisken på ett varsamt sätt vid catch & release.

Värsta scenariot var en i min närhet som donkade stor fisk ( dennes PB ) bara för att lägga fisken i frysen för att vid ett eventuellt senare tillfälla stoppa upp fisken! Enligt mig helt onödigt då dagens konservatorer kan göra jättefina fiskar av att bara få foton och mått. ( Behöver jag tillägga att jag inte är “fiske”vän med denna person längre? )  En aktiv sportfiskare borde väl veta bättre i dagens läge?

 

( foto FotoAkuten )

 

Nr 2: Klimatet

Nu trampar jag in på ett svårt område.

Men ett gynnsamt klimat gör ju att vi kan vara ute i naturen och njuta. Skulle detta förändras så kommer nog de flesta som älskar att vara ute i naturen, inte att bege sig ut i samma omfattning.

Vem vill fiska:

– när det är –40 grader och piskande vind?

– när det 40 grader varmt och stekande sol?

– när det blåser orkanstyrka?

– när det är oavbrutet skyfall?

osv.

Nä, klimatet är viktigt för både oss människor och djur så jag anser att det är ett hot i framtiden.

 

( Foto från FotoAkuten )

 

Nr 3: Tillgång

Om inte tillgången till våra vatten finns så är det ett enormt hot. Tänk vilken tur vi har i detta land, där vi fortfarande kan fiska gratis längs kusterna och i vissa sjöar. Men om detta skulle begränsas, minimeras eller upphöra så.. huu.. hemska tanke. Det är fantastiskt att man kan lösa fiskekort, till rimliga priser, i många av landets sjöar så man behöver inte vara multimiljonär för att kunna bedriva denna hobby. Och alla barn, som faktiskt kan fiska gratis i väldigt många vatten, vilket innebär att intresset för fiske inte behöver bli så dyrt ( om man bortser från viss utrustning m.m. )

 

 

 

Så till graderingen av fiskemetoder:

 

Torrfluga, Streamer/våtfluga/sjunklina, vertikalfiske med ekolod, flötmete, bottenmete, frilina och spinnfiske.

 

Oj så svårt!

Jag tycker att flugfisket är roligast i strömmande vatten och beroende på vilken årstid och ytaktivitet så blir flugvalet utefter det och beroende på vattennivån så väljs lina utefter det. Så här kan jag inte bestämma mig mer än att flugfisket är det som tillfredsställer mig mest.

 

Det finns inget mysigare en varm sommarkväll än att sitta på sjön i en liten båt och meta abborre och mört. Titta på lilla flötet och vänta på napp. Rogivande och för det mesta lugnt och skönt. Metet var ju starten på fiskeintresset så det ligger mig varmt om hjärtat och få mig att minnas tillbaka på sommarlov och myggbett. 🙂

 

Spinnfiske är nummer tre, här är man mer aktiv och fiskar av en större yta på kort tid. Alltid spännande att se om man lyckas välja rätt spinnare och då är det framförallt abborre jag är ute efter. Dessa randiga riddare som inte allt för sällan följer efter betet och hugger precis intill båten/stranden/bryggan.

 

Sedan har vi vertikalfiske med lod. Här är jag nybörjare och har inte fått till det där riktigt braiga fisket än, men skam den som ger sig. Vill ju så gärna få uppleva huggvilliga gösar!

 

Bottenmete och frilina har jag inte testat alls så dessa metoder lämnar jag osagda.

 

Så Hasse, och ni andra som läser detta, hoppas det blev lite mer klarhet i detta blogginlägg.. ( var lite lat och lånade bilder till detta inlägg istället för att ta av mina egna.. )

 

Tankar och funderingar över mina tankar och funderingar?? Lämna gärna en kommentar i så fall, alltid kul med lite diskussioner.

 

Nästa kommentar som Jesper skrev får jag återkomma till i nästa blogginlägg..

Frågan är fri

Till helgen som kommer ska jag iväg på en spännande “Natur”fotokurs i Halland.

 

Jag hoppas att jag kommer lära mig att ta bättre bilder och på så sett få en mer levande blogg, mer foton som kanske skulle bli attraktiva nog att användas i annan media och framförallt mer foton som beskriver händelser, lukt och känslor mer än vad text gör.

 

Sussi rattar båt

 

Eftersom det inte kommer att finnas tid till att svinga någon form av fiskespö så tänkte jag ge er läsare chansen.

 

Ni får jättegärna lämna en kommentar där ni kan fråga om allt mellan himmel och jord som har med mig och fiske att göra och utifrån era frågor ( får väl hoppas att det blir ett gäng ) så kommer jag att göra blogginlägg om det.

 

Så nu har ni chansen att grilla mig ordentligt!

Tänk så det knakar och är det något ni varit nyfikna på så hosta fram det omedelbums! 😉

 

puss på gädda

 

Önskar er alla ett riktigt skitfiske!