Tandån och storharr!

Igår var det så dags för våran sista fiskedag.

Tog farväl av de goa Göteborgarna Jörgen, Hannu och Bosse som skulle återvända söder ut.

Felix och jag hade lite beslutsångest över vart vi ville fiska, vädret var ju inte på topp precis. Duggregn, regn och blåst.

Så fram åt kvällen blev det en tur till Tandån, campens egna vatten som oftast hyser stor harr och det är enbart catch and release som gäller.

 

bävergnag

 

Efter en liten promenad på ca en kilometer kom vi ner till ett forsande parti av vattnet men där fanns ingen fisk, bara färska spår av bävern.

 

Tandån flyter sen lugnt och fint hela väger ut till Storsjö så vi traskade utmed ån i lugn och ro. Spanade i botten då det är så roligt när man kan se varenda stock och sten genom det klara vattnet.

 

Till slut såg vi ett vak.

Jag sa till Felix att han fick kasta på vaket då han hade torrfluga på..

 

Felix harr 48 cm

 

Fisken tog flugan med hull och hår och efter drillning kunde den försiktigt håvas och mätas till 48 cm lång. Nytt PB för Felix och det är bara att säga grattis! Jag är så glad att han fick känna tyngden av en harr i ca 1-kilosklassen.

 

Harr catch and release

 

Harren fick simma tillbaka till sitt rätta element och vi båda vart glada över att Felix äntligen fick kroka en lite större fisk. Han är så värd detta efter att hela tiden ställa upp för mig med allt fotograferande hit och dit och allt annat med såklart.

 

Själv krokade jag ingen fisk denna dag, vi såg ju inga mer vak heller för den delen, men lyckan efter den fina rödingen sitter fortfarande kvar i mig och denna resa till Storsjö kommer jag aldrig att glömma. Det har varit den bästa veckan här någonsin för min del!!

 

Tusen tack alla på campen, alla nya vänner och hela Storsjö med omnejd för ännu en underbar vistelse!

Kramar i massor och vi återkommer så klart igen framöver!

PB RÖDING!!!!!!

Igår drog Felix och jag ut på Mellersta Rotsjön för lite båtfiske.

 

Mellersta Rotsjön

 

Det blåste en del och luften var kall så flugfiske kändes meningslöst.

Jag har alltid fått höra att det mest effektiva att fiska med, efter röding, är långedrag så denna metod skulle testas av Felix, som har gjort detta förr.

Men jag valde att sätta på ett skeddrag istället för att på så vis se vilket som var bäst.

 

Ganska omgående drog jag på en liten öring..

 

Men den fick simma tillbaka.

 

Felix med öring

 

Även på långedrag högg öringar..

 

Vi tuffade runt sjön, varv på varv och i luften hade vi sällskap av..

 

fiskgjusen seglar

 

.. fiskgjusen.

Vi gick i land en stund för att grilla lite korv och koka kaffe.

 

Korvgrillningen

 

För att sedan ta några varv till innan jag skulle skjutsa tillbaka Felix till campen då han ville kolla på fotbolls matchen.

 

DÅ HÄNDER DET!!!

 

Röding-PB_2

 

Det smäller på en fin röding på mitt drag. Den mätte 60 cm och vågen stannade på 2,3 kg! Jag är ganska tacksam över att det inte var fluga det tog på för fy 17 sikken stark fisk! Det fullkomligt skrek i slirbromsen på mitt kastspö och för en stund var jag nervös över att tappa fisken!

Men oj så glad jag blev! I många år har jag varit uppe i fjällen och alltid velat få en röding men det har aldrig stämt med väder, vind och det är minst sagt inte lätt att lura dessa till hugg ( i alla fall inte på de platser jag besökt )

 

röding bukfena

 

Så nu må ni tro att det sitter en överlycklig Sussi här och bloggar!

 

röding stjärtfena

 

Helt klart värt hela resan hit!

 

Efter denna fångst var det dags att dra tillbaka till campen och vi firade fångsten med var sin schnitzel på restaurangen. Felix kollade på fotbollen och jag åkte tillbaka till sjön. Nu var det vindstilla och fullt av vakande fisk så nu var det helt klart läge att flugfiska.

 

fiskgjusen kvällen

 

Jag krokade öringar på torrflugor medan solen gick ner och fiskgjusen seglade runt mig.

Vilket härligt fiske!!

 

Felix ville tillbaka ut på sjön igen efter matchen så det var bara att packa ihop och åka för att hämta honom, men när vi kom ut i båten igen så hade vakfesten slutat och det vakade bara lite sporadiskt här och var..

 

flugspö i natten

 

Någon gång efter kl. 01:00 gav vi upp för denna dag.

 

Jag kan lova att jag somnade med ett STORT LEENDE på läpparna!!

Rofylld kväll

Igår drog pappa vidare med MC´n till Vilhelmina så nu är Felix och jag ensamma i stugan.

Det blev inget fiske på dagen så först på kvällskvisten åkte jag ut en vända själv, då Felix ville stanna kvar i stugan och titta på fotboll.

Tog en tur till Storån men där var det totalt dött. Kan det bero på de kalla vindarna och temperaturen?

Det har blåst en hel del här uppe så det var inte lätt att flugfiska.

Åkte sedan vidare till Sölvbacka där flödet fortfarande är högt.

 

kokekaffe

 

Gjorde upp en liten brasa och på med kaffepannan..

 

grilla korv

 

Grillade lite korv och satt nog där vid brasan i minst en timma.

Kändes faktiskt ganska skönt att få vara lite för sig själv för en stund, men å andra sidan är man ju aldrig helt ensam här ute i skogarna..

 

skymtar älgar

 

tre älgar strosade runt i skogen och det är knappt att man ser dem.

 

Provade att fiska av strömmen med förtyngda flugor men det var bara en liten öring jag lyckades kroka.

 

Men hur som hur är det ändå så skönt att bara vara, stressa av, njuta av naturen och dess skönhet långt ifrån stadsmiljöer och stress. Det tar den tid det tar här uppe på något sätt.

Öringar och trasigt flugspö

Igår tog vi en tur till Rövran.

Började med en liten promenad med pappa och Felix för att visa Rövrafallet.

Självklart blev det en del fotografering där också.

 

Sussi_fotar_rövrafallet

 

Jag trodde att Felix skulle fota fallet och inte mig! 😉

 

Rövrafallet

 

Det är så mäktigt med vatten!! Men svårt att göra fall rättvisa på bild.

 

sussi_flugar

 

Sen var det dags att fiska. I Rövran är det särskilda bestämmelser.

All fisk ska fångst rapporteras, helst använda hullinglösa flugor eller drag.

Man får ta upp en fisk och då med mått mellan 35-45 cm.

 

öring 29 cm

 

Jag har fiskat här ett antal gånger men aldrig lyckats kroka mängder med öringar. Denna gången krokade jag fyra så det var lite av en revansch för mig!

 

Eftersom det är catch and release som gäller så valde jag att bara fota en av dem för att inte åsamka någon skada på fisken. Detta var den minsta av dem och den landade på 29 cm.

 

öring rygg

 

Eftersom fisken var ganska trött efter drillningen så kunde jag ta ett flertal bilder medan den fick återhämta sig.

 

röda prickar

 

Fisken behövde dessutom aldrig lämna vattnet utan jag valde att låta den vara strax under ytan medan bilderna togs.

 

prickarna

 

Till slut ville den simma iväg.

Jag var såklart jättenöjd över att fått mina bilder så tack lilla öring för det!

 

goa gubbar

 

Framåt kvällen var det samling vid vindskyddet och här sitter Felix, Hannu, pappa Kåre, Bosse och Jörgen i väntan på kolbullar. Det var riktigt trevligt att sluta upp tillsammans vid brasan.

 

I_vindskyddet

 

Inga ledsamheter här inte!

 

Kaffepannan_sköljes

 

Efter några goda koppar kaffe med lite tillbehör var det dags att spola av disken lite lätt innan nästa fiskepass drog igång.

 

Då händer det där som ibland bara händer men som inte får hända!

Jag stängde luckan till kåpan på bilen och där hamnade mitt flugspö i kläm..

 

IMG_2774

 

så vips hade jag ett fem delat spö!

 

Men Jörgen lånade ut sitt teleskopflugspö till mig så jag kunde fortsätta fiska en stund till.

 

nattslända

 

Det svärmade av nattsländer men det gick inte att lura någon mer fisk till hugg så jag valde att ta lite fler bilder i skymningsljuset klockan 23:30 på kvällen.

 

lingon

 

Det kanske blir gott om lingon i år?

 

skogsstjärna

 

Skogsstjärnorna lös vita i det svaga ljuset.

 

maskros

 

Maskrosorna arbetar för fullt för att sprida sina fröer vidare.

 

Idag vaknade jag vid 8-tiden. Sa hej då till pappa som nu tagit MC´n vidare till Vilhelmina och efter det passade jag på att lappa ihop mitt spö.

 

Ska bli spännande att se om det funkar, då jag tog en bit av en gammal spötoppsdel ( ja spötoppen på detta spöet gick sönder för några år sedan då jag råkade sätta en förtyngd fluga mitt på klingan ) satte den inuti spödelarna som gått sönder, superlimmade och silvertejpade skarvarna.

 

IMG_2775

 

Vad det blir för fiske idag är inte bestämt ännu men jag har ju en förkärlek till strömmande vatten så vi får väl se vart det bär av.

Storån och fäbodar

Igår tog vi en tripp till övre Storån.

 

Storån solnedgång

 

Kom iväg först på eftermiddagen så solen var sakta men säkert på väg ner.

 

stenar

 

På sina ställen är ån kantad av vackra stenar.

 

mjukt vatten

 

Det är tyvärr fortfarande lite för mycket vatten i alla vattendrag här, men man får ändå inte ge upp hoppet om nappande fisk!

 

_MG_2538

 

Jodå, de finns där och DET GÅR att lura upp dom vilket Felix fick erfara då han hakade på mig en bit nedströms.

 

_MG_2570

 

Pappa kämpar på med sitt fina lilla spö och han njuter till fullo av att bara vara.

 

Fäbod Storån

 

Det är härligt att omges av gamla byggnader, det är inte bara naturen som ger anda utan även gamla ting.

 

köttbullar

 

Dörren stod på glänt till fäboden så jag traskade in och tittade på gamla roliga burkar och väggarna var fulltapetserade av gamla tidningar.

 

brasan

 

Självklart står vi inte och dänger flugorna i vattnet hela tiden utan njuter även av friluftslivet vid en öppen brasa med kokekaffe, grillad korv, kolbullar och annat mumsigt..

 

vildmarksbaren

 

Då och då händer det att vildmarksbaren öppnar, då gäller det att ta sig en liten fiskehutt ( om man nu förtjänar det Blinkar )

 

bagge

 

Vi fick sällskap av en bagge vid lägerelden och den ställde så fint upp på att låta sig fotas..

 

_MG_2560

 

Roligast är ju när fisken är på hugget och när man krokar sig en matfisk. Idag blev det två harrar som hamnade i röken, då jag och Felix tog upp var sin igår och de var ca 39 cm. Större fisk vill jag inte ta till matfisk utan de får allt simma tillbaka, dessutom blir det ingen fisk som stoppas i frysen utan de vi tar upp äter vi på plats och resten får simma tillbaka. Vill ju att det ska finnas fisk kvar i vattendragen här så därför blir det inget “köttfiske” i den bemärkelsen.

 

_MG_2562

 

Vilka vackra färger dessa fiskar har!!

 

Sent på kvällen kom göteborgarna, Bosse och Jörgen, och mötte upp oss för att tjöta en liten stund. Vi kände oss färdig fiskade för dagen så vi hakade på dem upp till Nordsätern för att titta på fäbodarna där uppe.

 

Nordsätern fäbodar

 

Här flyter Storån fram i all sin prakt!

 

fäbovall

 

och vi kan inte annat än att säga att här får man själaro genom att bara strosa omkring.

 

vägskyltar

 

I flera år har jag sagt att jag så gärna skulle vilja vandra upp till en fjälltopp för att njuta av utsikten, känna sig liten som människa och bara vara ett med naturen SÅ, nästa resa hit ska vandringsutrustningen följa med för då ska denna tripp på 9 km bli av!!

 

Nä nu är det dags att bege sig iväg och fiska lite igen, fast det tar ju lite tid att packa ihop pinalerna och förflytta sig till något vatten, men vadå, vi har ju semester så ingen stress här inte!

Bäcköringfiske

Igår eftermiddag drog vi iväg till Ringbrynsbäcken för att prova torrflugfiske efter små hungriga bäcköringar.

 

ringbrynsbäcken

 

Vattnet är klart och bäcken har restaurerats för att göra livet lättare och roligare för öringarna.

 

_MG_2439

 

Kan tänka mig att Robban har haft fullt upp med att leka bäver här för att få trästockar i vattnet och hur stark är han inte som slängt i stenbumlingar lite här och där. Bra jobbat Robert Martinsson!!!

 

bäcköring

 

Vi fick mängder av små öringar och det var riktigt kul att locka upp dem med E-12, jag körde med den tekniken som Johan Klingberg lärde ut i Baltak och det gav resultat över förväntan. Slutade att räkna antalet krokade fiskar efter 25 avkrokade då det högg hela tiden.

Felix och pappa hade också ett härligt fiske så jag får väl anse mig helnöjd att lyckas guida dem till bra fiske dessa två dagar.

 

Storån med fjäll

 

På vägen hem stannade vi till vid Storån för att kika efter harr, såg några små stå under bron men än så länge är det väl mycket flöde i alla vatten här.

 

blomma

 

Det finns som vanligt en massa vackert att fotografera här så mellan fiskepassen åker kameran fram för att föreviga lite annat ute i naturen.

 

På kvällen intog pappa soffan och Felix TV´n för att titta på fotboll, jag passade på att följa med..

 

Hannu

 

Hannu och..

 

Jörgen

 

Jörgen ( som här står och vakspanar ) till Sölvbacka strömmar för att fiska lite med streamer. Men vattnet är för högt och det är svårt att få ner flugorna på rätt djup i den strida strömmen. Tack ni goa Göteborgare för sällskapet och att jag fick haka på er ut.

 

Sölvbacka strömmar

 

Om nivån sjunker till hälften av vad den är nu så kan det blir det mer intressant att fiska här.

 

svart vass

 

Men än så länge är jag jättenöjd över fiskeresultatet vi har haft och nu ska vi försöka att satsa på lite större fiskar. För pappas del är det bra att börja med lite mindre storlekar då hans lätta spö och rulle utan broms kräver lite träning på drillning innan man drar på tyngre fisk.

 

Nå, det var lite om söndagens fiske och idag beger vi oss ut framåt eftermiddagen för att orka med kvällsfisket, ikväll är det ju ingen fotboll som stör!

Lång natt och fina fiskar!

Igår kväll åkte jag och Felix hemifrån vid 21-tiden för att, efter en hel del stopp på vägen, landa i Storsjö Fiskecamp vid 9:30 idag på morgonen.

 

_MG_2373

 

Min snälla pappa lånade ut sin stora bil till oss, medan han själv valde att åka motorcykel, eftersom han skulle mellanlanda och fira midsommar någonstans i Dalarna.

 

_MG_2404

 

Jag tog med pappa och Felix till mitt favoritställe här i Storsjös fiskevårdsområde, för att guida dem till lite Harrfiske. Pappa var först ut med sitt fina lilla Imago spö och nya rulle.

 

Pappa med sin första flugfångade harr

 

Första flugfångade harren för pappa blev en smärt liten fisk på 39 cm, dessutom tagen på torrt. Så kul att lyckas få honom att kroka fisk med flugspö och fluga!!!

 

Felix med harr

 

Sen var det Felix tur och även han krokade harr!

Kände mig jättenöjd att kunna visa dem mina pärlor här uppe och dessutom se dem krokar harr i mängder!!

 

_MG_2417

 

Även jag lyckades kroka dessa vackra fiskar..

 

_MG_2398

 

Inga bjässar men så roligt att drilla med lätta spön!

 

_MG_2391

 

Och cirkuskonster “a la delfinshow” kan dessa fiskar bjuda upp till.

 

_MG_2434

 

Jodå, vi vart super nöjda och lyckliga att äntligen få vara här igen och det speglas såklart i våra miner..

 

På campen är det just nu ganska lugnt. Härliga göteborgsgänget, Jörgen, Bosse och Hannu är också här, liksom Robban “den gamle” guiden så det är inga ledsamheter här inte.

 

Dalsjön

 

Kan bara säga att det inte gör ett dugg ont att vara här!

 

mossa på gren

 

Nu ska en übertrött Sussi, som känner sig minst lika gammal som mossan på grenen, snällt gå och dra täcket över sig och försöka sova ifatt natten som var. I morgon blir det mera fiske och avnjutande av vackra vyer, trevligt folk och underbart god mat!

Fiskeparadis runt knuten

När jag började flugfiska för 5 år sedan så kunde jag i min vildaste fantasi inte tro att det fanns fiskeparadis i närheten av där jag bor. Men för ca två år sedan sökte jag på nätet och hittade en intressant hemsida.. Kräpplehult

 

Jag tog kontakt med Micael och sa att jag gärna ville prova fisket som han hade att erbjuda. Igår kväll blev det så äntligen av!

 

Vi blev inbjudna till Micael och han härliga familj, inklusive mysiga jakthundar, på lite fika innan vi drog iväg till ån.

 

Mickes flugask

 

Jag passade på att kika över axeln på Micke för att spana ner i lattjolajbanlådan, dvs flugasken!

 

Flugval och vakspan

 

Lite tips om flugor och sedan var det dags att utforska strömmen, stenarna, vattenfårorna, insekterna och spana efter vakande fisk.

 

Sussi lägger ut flugan

 

Började med att smyga längs kanterna av ån, lägga ut flugan för att sedan försiktigt vada ut för att kunna fiska av intressanta sträckor.

 

Micaels bild på sin öring

 

Micke hittad öringar och här hade han tagit ett bildbevis med sin mobil. Tyvärr fanns varken jag eller Felix i närheten och fotade just då.

 

Solgenån

 

Det är onekligen ett spännande vatten

 

stigen fram

 

Omgivet av härlig natur..

 

Sussi landat på en sten

 

Kan ärligt säga att detta kanske inte är ett nybörjar vatten då det är mycket buskar, träd och snår som kantar åstranden, så här gäller det att finslipa på kasttekniken.

 

Sussi med tungan rätt i mun

 

Det gäller att hålla tungan rätt i mun!

 

smygfiske

 

Micke visade Felix ett hett ställe och till slut fastnade en lite öring på den hullinglösa flugan. Felix vart superglad och så exalterad att han missade att få bildbevis på fisken.

 

Sussi fiskar av strömmen

 

Vi fortsatte att fiska i solnedgången och jag provade med torrt, lyckades lura upp ett par nyfikna öringar..

 

Sträckan av Solgenån som vi fiskade av heter Skvale och tillhör Alseda / Skedes fiskevårdsområde. Årskort här kostar 250 kr, alltså mindre än vad ett dagskort i Baltak kostar. Här finns enbart stationär öring, inget inplanterat, och varje fiskare med sunt förnuft inser nog att det inte går att dra upp fisk i mängder. Så för våran del kommer vi absolut att lägga fler fisketimmar här och enbart köra catch and release.

 

Micael och Helena Frisk har massor att erbjuda så kika gärna in på deras hemsida: Kräpplehult

Nu har de fått fiskevänner för livet, det är inte enbart flugfiske Felix och jag är nyfikna på här, utan även andra spännande fiskarter och fiskemetoder så vi återkommer väldigt snart igen!!

 

Tusen tack alla trevliga på Kräpplehult Vi ses snart igen!!

Kramar

/ Sussi och Felix

Blixtvisit i Strömhult

I torsdags ringde Robert till mig och undrade om jag hade möjlighet att komma ner till Strömhult för att fiska lite på lördagen. Hmm.. Jag skulle ju jobba helgen så först sa jag nej, sen ändrade jag mig och sa att jag ska försöka få ledigt. Efter mycket om och men lyckades jag till slut komma loss från jobbet, tack vare en hygglig chef och en ännu hyggligare kollega. Det kändes lite som om, “ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid”

 

Så det var till att kliva ur sängen kl. 04:00 på lördag morgonen och bege sig till härliga Strömhult. På vägen ner ösregnade det och väl framme så bara regnade det. Tre trevliga grabbar från Glimåkra fanns redan på plats och var i full gång med fisket.

 

drillhänder

 

Här drillas det för fullt!

 

tomas drillar

 

Tomas Ingesson krokade fisk på fisk!

 

Så kan man ju undra varför jag skulle vara här denna dag?!

Jo, en journalist, Anna Dafgård, från Hallandsposten ville göra ett reportage om Strömhult och fiske. Hon hade en önskan om att få intervjua och fotografera en kvinnlig flugfiskare, så det var därför Robert ville ha ner mig hit!

 

Vladimirs corner hade fått vila hela morgonen inför reportaget, så när det väl närmade sig intervjudags, tog jag mig bort till nämnda plats..

 

kaffepaus

 

tog en kaffepaus, tittade efter vak medan jag väntade in Robert och Anna.

 

Sussi med Strömhultare

 

Härligt att få drilla stor fisk igen, även om denna inte var jättestor..

 

snabb hemtagning

 

Vems händer är detta tro?

 

Robert drillar

 

Jajamensan!! Även Robert krokade fisk denna morgon! Första gången sen jag började åka hit till Strömhult sedan 2008, som Robert är aktiv med flugspöet!!

 

release

 

Catch & Release!!

Precis, denna fisketur innebar inte en massa landad fisk utan jag körde med hullinglösa flugor för att enkelt kunna släppa tillbaka den krokade fisken.

 

När artikeln blir publicerad i Hallandsposten, vet vi inte just nu, men Anna skulle återkomma så det ska bli spännande att se vad hon knåpar ihop av allt material hon samlade på sig under de timmar hon var med.

 

Vid halv tolv avbröt vi fisket och jag begav mig hemåt igen, trött som attan efter bara 4 timmars sömn, men det var såååå värt det!!

 

Tack Robert för att du bjöd in mig till ditt paradis!!

Tjejfiskets dag i Eksjö!

Igår kväll samlades 11 tjejer vid Abborragölen för att njuta av trevligt sällskap, nappande fisk och härligt väder.

 

Jag är imponerad över att så många kom med tanke på att det var fredagskväll, skolavslutningsdag, Coverfestival i Nässjö, fotboll och annat.

 

samling vid fikabordet

 

Fika bordet vaktades noga av Tage, som sitter med ryggen mot kameran, Conny som även agerar fiskepolis, Mats från Fiske Stig som dricker kaffe på stående fot eftersom han hela tiden var redo att bistå oss tjejer med flugor och drag.

Vi hade också besök av Sonja, i blå tröja, från Studiefrämjandet och det var hon som fixade med annonsering i tidningarna. Sist men inte minst Fjällan Jennie som även hon var med på detta event för 3:e året på raken!!

 

beatrice alenius

 

Beatrice Alenius från Jönköping hade med sig ett lånat flugspö och hade gett sig fasen på att verkligen prova på flugfisket denna kväll, här blir hon intervjuad och fotograferad av Smålandstidningens Toomas Laagus. Beatrice var jätteduktig använde sig av flugspöet hela kvällen, hon lyckades också kroka och landa fisk och det vet ju alla som en gång provat denna fiskemetod, att när man väl får en fisk på kroken så är man själv krokad av flugfiskets konst för all framtid!!

 

Klara och Eva Grandin

 

Klara Grandin och hennes mamma Eva hade tagit sig hit från Ormaryd för att fiska en liten stund och ni ser hur glad Klara blev för att hon valde rätt jigg som fisken ville ta! Härligt att se lyckan och stoltheten hos barn!!

 

Madde

 

Min söta kusin Magdalena tog sig också hit! Hon fiskade på som attan med ett lånat kastspö, tur att vi har Mats ( Fiske Stig ) som resurs till att låna utrustning av och även kunna handla på sig lite drag och flugor..

 

mamma

 

Min mamma var med även denna gång, hon krokade fisk två gånger med lyckades inte landa någon av dem. Bättre lycka nästa gång!

 

Franz

 

Min morbror Franz, som bor i Hunnebostrand och är här och hälsar på just nu, ville ta chansen att prova flugfisket. Så jag lånade ut mitt spö till honom. Han var sysselsatt hela kvällen och hade fin kontroll över fluglinan mellan kasten, ser lovande ut och med detta kanske jag lyckats lura in ännu en släkting till att börja med flugfiske.

Visserligen var ju kvällen ämnat för tjejer som fiskar, men som jag nämnt tidigare så var självklart även manliga deltagare välkomna att mingla med oss tjejer och de som valde att fiska fick lösa fiskekort för gölen.

 

flugfiskare på rad

 

Framåt kvällen fick Mats fullt upp med att instruera fler tjejer till att lära sig kasta med flugspö, så här står de nu på rad och tränar på att lägga ut fluglinan. Nästa år kanske fler vill komma och prova, eller bara njuta av vara ute vid vattnet.

 

Jag, Jennie och Jessica vill tacka alla som kom och alla som hjälpte till att göra denna kväll så rolig och ett minne från livet!

Tack till Sonja Albinsson, Studiefrämjandet för annonseringarna.

Tack Tage, Mats och Conny för att ni alltid välkomnar oss med öppna famnar och gör allt i er makt för att göra Tjejfiskets dag så lyckat!

Redan nu är det bestämt att vi kör på samma plats nästa år, men då är 15:e juni en lördag så vi börjar redan kl. 14:00 Fram med kalendern och boka in tiden direkt!!

 

Slutligen ett stort tack till Elsies Konditori i Nässjö för det super goda fikabrödet och LG Collection för kaffet ( det är Jessica som fixat dessa sponsorer så tusen tack till dig med!! )