Visst vore det roligt med en spännande adventskalender?!
Speciellt en sådan där man kan öppna luckor varje dag och eventuellt kamma hem lite fina priser!!
Klicka på bilden så förstår du vad jag menar!!
Nu börjar kylan svepa ner över landet och snart ligger isen på sjön.
Men till det är dags att ge sig ut på sjön så kan man ju sitta inne och lyssna på lite örongodis från Robbo!!
Tack Robert!
Nu har över 2000 skrivit under och skickat brevet till minister Eskil Erlandsson,
jag är en av dem och det kan du också bli på ett väldigt enkelt sätt!!
Gå in på följande länk: http://fiskejournalen.se/uppdrag-granskning-laxpolitiken/
Skriv under och skicka, svårare än så är det inte!!
Om du inte förstått vad det hela handlar om så bör du titta på avsnittet som Uppdrag Granskning sände i onsdags: http://www.svt.se/ug/se-program/del-13-1?autostart=true
Det är så viktigt att vi visar att vi bryr oss, tar ställning och försöker göra något åt saken!!
Nu finns det möjlighet för alla fiskeintresserade tjejer att prova på ett gratis medlemskap i Fjällorna!
Detta medlemskapet gäller tom 31 mars 2013
Ni grabbar där ute som vill att era tjejer ska få mer kött på benen och ge sig ut på fiske med andra tjejer har nu också en möjlighet att anmäla er tjej till detta!!
Kan bara säga att vi har urkul på våra fisketräffar runt om i landet!!
Skicka ett mail till mig: info@sussistridh.se
Så kommer jag att berätta hur ni ska gå tillväga!!
Nu slår snart portarna upp för de nya produkter som sameo kommer att sälja.
Det är ju helt underbart att kunna få samma toppenservice som på flugor.se
Ni som inte varit intresserade av att köpa flugor får härmed chansen att shoppa fantastiska produkter från ett fantastiskt företag, bara detta med leveranstiden är ju superbra!!
Så häng på låset i december och unna dig eller någon annan lite julkappar!!
Jag tycker att detta ska bli otroligt spännande och bara längtar efter att få prova dessa produkter.
Känns lite vemodigt att sätta denna rubrik, men som det ser ut just nu så är den sann.
Däremot var inte vår tripp till Strömhult i onsdags ett endaste dugg vemodigt, nej snarare tvärtom!
Vi hade ett otroligt trevligt gäng som hakade på denna resa, som jag bokade upp i slutet av maj.
Vilket gäng det blev!!
Vilka fiskar det drillades!! Jisses!!
Några av de som var med tog PB och det är ju så kul att få uppleva glädjen.
Jan O från fisheco kunde minsann inte dölja sina smilgropar då den ena efter den andra bågen högg på i princip vilken fluga han än satte på.
Det är inte helt lätt att själv håva dessa urstarka fiskar, det vill till att spöet och framförallt tafsen håller!!
När väl fisken är i håven så gäller det att hålla fötterna i styr, ganska lätt att slå en ofrivillig kullerbytta i lervällingen.
Ja man kan ju inte annat än att glädjas över dessa fångster!!
Leech Alex var också med, här står han och väntar på hugg och hugg blev det!!
Även Felix lyckades slita sig från Svenska gäddklubben för en stund, tack vare det tog han ett PB på regnbåge, 4.3 kg!! Grattis älskling! ( undrar bara när jag ska få hjälp av honom att slå mitt PB på gädda 😉 )
Det blev inte så mycket bilder tagna då det regnade småspik nästan hela dagen och jag själv fastnade nog inte på en enda bild, vad jag vet.
Som sagt, det var en fantastisk tripp och tack alla som följde med!!
Fisheco Anna och Ove
Carl och Ronnie
Patrik
Jan O
Alex
Lasse
Maskoten, Sheldon, såg lite ledsen ut när han insåg att vi var på väg att lämna Strömhult. Han hade fått riktigt god mat att tugga på denna gång..
.. mycket tack vare att Jan O delade med sig av sitt kycklinglår till Sheldon!! 😉
Tusen tack även till Robert för att vi fick gästa dig för att se på Uppdrag granskning, smaka god Strömhultarom och supergott vin!!
Hoppas vi alla ses snart igen!!
Ikväll fick jag svara på massor av frågor som Andreas Riktiga Sten mailade mig.
Jisses vad jag har fått gnugga geniknölen för att tänka efter och svara på alla dessa roliga frågor!
Jag blev verkligen smickrad av att Andreas ville göra denna intervju med mig!
Tusen tack Andreas, stå på dig, var dig själv det är det du kommer längst på!!
Hoppas vi ses där ute med svingande spön och krokad fisk!! 🙂
För att läsa intervjun med mig så klicka på bilden ovan eller –> HÄR <–
För ett tag sedan vann jag en utlottning på sportfiskemässans facebooksida.
Ett gäng flugor, bundna av Ulf Hagström.
Ulf binder otroligt fina flugor och dessutom tar han supervackra bilder.
(grönmarkerad text är länkar så klicka på dem)
Jag gillar Ulf´s flugor, men de är för fina att fiska med så eftersom jag har bestämt mig för att göra en “wall of fame” här hemma, där jag ska rama in bilder på flugbindare jag gillar och sedan göra som ett slags tittskåp med flugor de bundit så passar dessa flugor in perfekt!!
Om ni ska gå på mässor så ta er tid att titta på dessa konstverk, som bland annat kommer att finnas på flugbindargatan.
En myra som Ulf bundit och som ser otroligt realistisk ut!!
Ja det är inte utan att man blir sugen på att ge sig ut på lite flugfiske, och det ska jag också göra nu i veckan som kommer 🙂
Om du har facebook så gå in och gilla sportfiskemässans facebooksida, där pågår utlottningar lite då och då så vem vet, kanske det är du som kammar hem en trevlig liten vinst framöver!!!
Jag lovade att återkomma om vår resa till Marma, där vi fick följa med Cecilia gösdrottningen Grönberg och Jan Ohlsson ut på vertikalfiske efter gös.
Jag fick Cecilia som skeppare och hennes goa hund Bella som sällskap i båten.
Felix åkte med Jan O i Fish Eco båten.
Det var supertrevligt att få umgås med Cecilia och Jan O i två hela dagar, även om fisket var uruselt så lärde jag mig en hel del av Cecilia. Hon visade hur hennes ekolod fungerade och vad hon tittade efter. Att hitta fisk denna årstid var verkligen inte lätt och de ekon vi hittade, stack iväg fort som attan så fort jiggen dök ner. Fast i och för sig så var det ett par gäddor som högg, men det var ju gös vi ville ha.
Uppgivenhet och hopplöshet var bara förnamnet där ute i novemberdimman. Vi tjejer hade dock inga problem att samtala om både det ena och det andra. Cecilia och jag är olika på en punkt, hon är tävlingsmänniska ut i fingertopparna med jag tar allt med godan ro. Men om inte Cissi hade haft denna tävlingsinstinkten och envisheten så hade hon ju inte varit så otroligt duktig som hon är. Att prova på detta med pelagiskt vertikalfiske på en årstid som Cissi inte gjort innan, var en utmaning bara det.
Hur som helst så är det inte lättare att få fisk bara för att man kör med ekolod, försöker prickskjuta med jiggar i alla möjliga storlekar och färger och befinner sig på en sjö som fisketrycket är hårt på. Jag förlåter dig Cissi för att jag inte lyckades få pb denna gång 😉 och ja, nästa gång så ska vi fiska i shorts och linne!!! 🙂
Det är ett tjatande, fiskare emellan, detta att fiska med hjälp av teknisk utrustning inte är riktigt fiske. Bullshit säger jag!!
Att använda sig av ekolod är ungefär samma sak som att flugfiska efter vakande fisk ( hitta fisken ), att använda polaroidiserande glasögon ( kunna se under ytan ) och att kunna läsa av vatten ( djup och bottenstruktur ).
Ekolodet är ju till hjälp för att hitta fisk, fisk som står långt ner under ytan.
Det finns aldrig någon garanti att man får fisk, den enda som garanteras är att det finns vatten och fisk men inte att fisken hugger. ( som kloka StrömhultRobert sa när jag var där sist )
Återigen, tack Cissi för att vi fick hälsa på dig, bo i det fina huset, fiska med dig och mysa med Bella!!
Vi ses snart igen! 🙂
Snubblade över denna bild på nätet och tänkte att, varför inte pimpa en flugbindare med något liknande?
eller varför inte en slips med flygande sländor?
(klicka på bilden för att komma till hemsidan)
Det är ju snart dags för mässor igen och det vore väl kul att piffa till sig lite inför detta, eller??
Men å andra sidan så är de flesta flugbindarna redan piffiga nog som de är!
Eller vad säger du fiskemorsan? 😉