I Strömhult..

.. med goaste Fjällor!

 

Igår körde Anscha och Ingrid förbi mig för att jag skulle få åka med dessa goa tjejer till Strömhult. Slapp köra själv denna gång!

 

Det blev ett stopp i Värnamo på City Gross för att inhandla lite proviant i form av mat.

 

IMG_2459

 

Jag tyckte att tjejerna kunde köpt på sig lite nya fiskekepsar, solglasögon och flugaskar men det ville dom inte! Undrar varför?

 

001

 

Här i Strömhult är det blått och gult som gäller.. Det är ju hockey-VM!!

 

003

 

Ingrid är som vanligt lycklig och det tror jag det! Hon och jag drog fisk så det hette duga och fick nästa lägga ner så att vi inte drog hela kvoten första kvällen.

 

006

 

Marie Goldschmidt är med oss för första gången och här är hon med sin första Strömhultarbåge!!

 

008

 

Här är jag själv med en av bågarna jag landade men tyvärr hade den inga vackra fenor. Inte någon av de regnbågar som jag landade i går hade fina fenor så jakten på vackra bågar fortsätter idag..

 

IMG_2463

 

Framåt kvällen blev det en aning kyligt, jag passade på att testa min nya vadarjacka som jag köpte, av FiNa Johan Söderberg, i vintras. Jackan är jag jättenöjd med och den kommer att användas flitigt framöver.

 

014

 

Gårdagskvällens sista landade båge bevakades noga av katten Felix som var med mig från drillning till landning.

 

IMG_2474

 

I ljuset av Saritas billyktor så fick jag instruktioner av Ingrid i att filea mina fyra bågar ( jag brukar ju rundfrysa dem annars men ville lära mig filea, vilket jag inte varit så duktig på innan ).

 

002

 

Bilden ovan är tagen nu på morgonen strax efter kl 05:00, dimman ligger över Strömhults damm, fisken vakar, fåglarna kvittrar ikapp med glada Fjällor och här ska nu fiskas fram till kl 11:30

8 svar på ”I Strömhult..

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *