Rullar tummarna..

Jag tror inte att jag är ensam om detta med att rulla tummarna just nu..

Här på småländska höglandet är det nu snö och lite is på sjöarna så det känns just nu som ett trist läge, ska det bli is eller ska det bli mildväder igen??

 

I tisdags vart det en liten tripp till Ullared och jag tror nog att jag är ganska ensam, som tjej, med att börja shoppingen inne på fiskebutiken, Jensen & Celander.. De flesta traskar ju direkt in på Gekås, men inte jag och Felix inte!!

Det blev lite inköp av pimpelkrok och blänken, är ganska sugen på isfiske just nu!!

rödingen

 

En tripp till fjällen blir det nästa år i april och jag längtar redan dit!!

 

010

 

Skulle vilja pimpla efter större röding och öring, för i år hade vi otur med vädret och skoterföret var inte det bästa, så vi kom inte ut på de sjöar/tjärn som var tänkt från början..

 

skotersussi

 

Det var sjukt kul att köra skoter så det vill jag också göra om!!

 

stuga

 

Sen är det underbart att bara njuta av naturen och låta kameran arbeta för fullt mellan fiskepassen..

 

utsikt funäsdalsfjällen

 

En panoramabild gör sig inte rättvis här i bloggen, men vackert är det ändå så det förslår!!

 

aborre 

 

Men tills det är dags att dra till fjällen igen så kan jag nöja mig med lite abborrpimpel, för att inte tala om gäddfiske, om det nu blir is!!

Har som sagt massor att se fram emot!!

Skitfiske önskar jag er alla som kommer ut på ett eller annat sätt!!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *