Lycklig!

Jag får ofta frågan om jag binder egna flugor och svaret är NEJ.

Jag har provat och tycker att det är kul men tiden finns tyvärr inte till att sitta och knyppla egna flugor.

Men OM jag skulle vilja börja binda själv så är det självklart Johan Klingberg som jag i så fall skulle anlita som lärare. Jag har funderat både en och hundra gånger på att gå en kurs för Johan men jag vet ju hur det kommer att sluta, jag kommer att bli beroende och inte få tid över till allt annat jag pysslar med just nu ( hästen, fotografera, huset, jobb m.m. ).

Blev så otroligt glad igår när jag fick syn på detta:

 

374832_10150463479278010_591308009_8636823_814769598_n

 

Tre nummer av Fly&Tie, som min Felix ordnat till mig!! Ja hjälp, jag vet inte ens om jag vågar läsa tidningen för risken finns att jag kommer att bli enormt sugen på att sätta igång binderiet..

Johan Klingberg pratade ju om tidningen när vi i Fjällorna hade en fiskedag i Baltak tidigare i år, med honom,  och jag var redan då inne på att prenumerera på denna dels för att jag är nyfiken och dels för att jag så gärna vill hjälpa Johan att kunna försörja sig på sitt intresse, han är så otroligt duktig på att ge inspiration och har ett fantastiskt pedagogiskt sätt så att han till och med skulle kunna få en som är totalt ointresserad av fiske eller flugbindning att bli intresserad!

 

Tack min älskade Felix för denna present som jag fick redan nu, fast det är 9 dagar kvar till julafton och 11 dagar kvar till min födelsedag!! <3 Ler med tungan ute

 

Titta gärna in på tidningens hemsida: http://www.flyandtie.se/

7 svar på ”Lycklig!

  1. Nu har vi på flugor.se börjat sälja en del flugbindningsmaterial oxå 🙂
    Tar bara ca 5 min att binda en dog nobbler 😉
    Kram!!!!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *