Igår eftermiddag skulle jag och Jessica reka Abborragölen i Eksjö eftersom det är här vi ska vara på tjejfiskets dag den 15 juni. Vi hoppas såklart att så många tjejer som möjligt ansluter, det är 3:e året på raken vi kör här.
Det är Eksjö sportfiskeklubb, ädelfisksektionen, som driver denna göl och ett dygnskort kostar 200:-, då får man ta upp 3 fiskar.
Vi lyckades inte kroka en enda fisk denna kväll och det vakade inte alls, men Jessica skrattade och var glad ändå!
Så efter ett par timmars fiske blev det lite fika istället och vi fick sällskap..
.. måsen “Boje” dök upp och gjorde alla möjliga konster för att tigga till sig lite bullbitar.
Här försöker han göra tranan!!
Men det var inte lätt att balansera på ett ben när det kom kastvindar som hette duga..
Nåja, Boje blev ersatt utav..
.. Kalle Anka som också ville fika lite med oss.
Det är tur att man har kameran med sig så att man kan ta lite bilder när fisket inte är som det ska..
Se där jag, en ärla dök upp bakom vasstråna!!
Och som avslutning, en bild på den fina flugasken och en fluga som jag fick med mig hem från lördagen i Gänglan..
På fredag blir det en tripp till Baltak för att umgås med tjejerna, vi ska fiska med Johan Klingberg på lördag och på söndag blir det jippo i Vaggeryd med omnejd.
Det är mycket fiske nu!!
Sjukt coola bilder!! Gillar skrattmåsen!! Hur ställer du dig till att göra en fotoutställning med djuren vid vattnet som tema? Jag är naturumföreståndare i Kungsbacka och det vore roligt att ha en utställning med dina foto – de är så bra!
Ja jättegärna!! Skulle vara sjukt roligt!! 🙂
Vad kul! Vi har utställningar fram till oktober inbokade men efter det finns det utrymme för dig 😉 Du kan ju fundera på upplägg så kan vi höras om vidare om hur du vill presentera dina foto och vernissage etc.
Ja men det blir ju perfekt! Då hinner jag fota mer och gå ännu en kurs!!
Fina bilder:-)
Men tack så mycket Emmiz!! 🙂