Rekar!

Igår eftermiddag skulle jag och Jessica reka Abborragölen i Eksjö eftersom det är här vi ska vara på tjejfiskets dag den 15 juni. Vi hoppas såklart att så många tjejer som möjligt ansluter, det är 3:e året på raken vi kör här.

 

Glad Jessica

 

Det är Eksjö sportfiskeklubb, ädelfisksektionen, som driver denna göl och ett dygnskort kostar 200:-, då får man ta upp 3 fiskar.

 

Vi lyckades inte kroka en enda fisk denna kväll och det vakade inte alls, men Jessica skrattade och var glad ändå!

Så efter ett par timmars fiske blev det lite fika istället och vi fick sällskap..

 

flygande mås

 

.. måsen “Boje” dök upp och gjorde alla möjliga konster för att tigga till sig lite bullbitar.

 

lyfter vingarna

 

Här försöker han göra tranan!!

 

lyfter benet

 

Men det var inte lätt att balansera på ett ben när det kom kastvindar som hette duga..

Nåja, Boje blev ersatt utav..

 

andhuvud

 

.. Kalle Anka som också ville fika lite med oss.

 

Det är tur att man har kameran med sig så att man kan ta lite bilder när fisket inte är som det ska..

 

ärlan

 

Se där jag, en ärla dök upp bakom vasstråna!!

 

fluga och ask

 

Och som avslutning, en bild på den fina flugasken och en fluga som jag fick med mig hem från lördagen i Gänglan..

 

På fredag blir det en tripp till Baltak för att umgås med tjejerna, vi ska fiska med Johan Klingberg på lördag och på söndag blir det jippo i Vaggeryd med omnejd.

 

Det är mycket fiske nu!!

6 svar på ”Rekar!

  1. Sjukt coola bilder!! Gillar skrattmåsen!! Hur ställer du dig till att göra en fotoutställning med djuren vid vattnet som tema? Jag är naturumföreståndare i Kungsbacka och det vore roligt att ha en utställning med dina foto – de är så bra!

  2. Vad kul! Vi har utställningar fram till oktober inbokade men efter det finns det utrymme för dig 😉 Du kan ju fundera på upplägg så kan vi höras om vidare om hur du vill presentera dina foto och vernissage etc.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *