Igår kväll åkte Felix och jag bort till min gamla barndomsvän Peter för att reka kommande fiskeäventyr. Funderar på att ordna en aktivitet för Fjällorna här också..
Här är Pelle, jag och Peter på väg ner till Nömmen och ska kolla in båtarna..
Ja, det fanns ett gäng båtar som kan bli aktuella vid gösfisket framöver..
Vi fick också spana in en damm som innehåller karp. Jag har aldrig fiska karp så det skulle vara så kul att prova på någon gång!
Passerade också en vacker å som hyser stationär öring. Här kommer jag också vilja doppa några flugor!!
Men huvudsyftet med kvällens visit var att besöka dammarna med regnbågsöring i! Peter fick en liten snabblektion i flugfiske och var taggad som tusan att lära sig lägga ut linan..
och efter några minuter fixade han detta med flugfisket galant!!
Anledningen till detta besöket är att Peter och hans kusin Kalle behöver min hjälp idag för att ta hand om en grupp på 12 personer som ska fiska i dammarna. Det är ett företag som även ska övernatta på gården så jag ser verkligen fram emot att för första gången “guida” en grupp.
Min andra hälft och fotograf ska också vara med ikväll så det ska bli så intressant att se vart detta leder till!!
Om allt går bra och gästerna blir nöjda så kanske jag anlitas fler gånger framöver till Rödjenäs!!
Önska mig och gruppen lycka till!!
Det skall bli spännande att höra fortsättningen. Cool med en kvinnlig guide ;))
Ja Tack ska du ha Sarita!! Vi ses i morgon!! 🙂
Från att själv guida till att bli guidad hela helgen! En del har det bra medan en annan får vara kvar hemma och sköta huset… 😉
Ja det är väl på tiden att jag får vara ute lite och du får sköta hushållet!! 😉