Efter att mer eller mindre bott på jobbet denna helgen så var jag ganska lagom såsig i planeten när jag gick av mitt pass idag.
Var i stallet, pysslade om min fina pålla och var sen i full gång med att tvätta bilarna när pappa kom hem från en MC weekend i Blekinge. Ska vi ge oss ut på sjön en sväng? Var det första han frågade.
Självklart var svaret från både mig och mamsen, så det var bara till att plocka undan alla pinaler, gräva upp lite mask, fixa en termos kaffe, rota fram metspöna och bege sig ner till sjön.
Här kommer papsen med den fina, omstylade, lilla ekan.
Tror nog att det regnade lite bortåt då det var stora svarta moln som tornade upp sig vid horisonten..
Men vi klarade oss undan regnet och fick njuta av nappande fisk..
En och annan abborre men mest mört fick vi upp..
mellan kaffeslurpandet..
Det är otroligt härligt och avkopplande att sitta där bakom det röd/vita flötet och bara njuta av naturen.
Hinken blev halvfull innan vi gav oss tillbaka mot land igen. Fisken vi tog upp ska användas till kräftbete, hoppas även kunna sälja lite då pengarna oavkortat kommer att gå till Gisshultasjöns Fiskovårdsområdes förening.. Vill göra allt för att få in lite slantar så att vi kan plantera in lite mer gös framöver.
Mete är härligt! Inget släpande på en massa pinaler och det är ju så enkelt att få fisk på detta sättet.
Idag hade jag såklart inte mitt egna metspö med men lyckades ändå ta upp en hel del mört med ett halvtrasigt flöte och stor krok.
Systemkameran låg ju också hemma så det blev Iphonen som fick sköta bilderna, det blev HDR bilder via Appen Camera360