Flugor och fjädrar..

Vill börja inlägget med att sända ett stort TACK till Petra och flugor.se för flugorna!!

 

001

 

Hoppas de ge mig tur och skitfiske på finalen av Lord of the Fly nu på lördag!!

 

Idag tog jag en promenad längs med ån som flyter fram bara ett par kilometer från där jag bor. Letade efter insekter, framför allt sländor, men hittade inget av intresse..

 

007

 

Inte ens långt inne i skogen, slipper man skräp från vår egen art. Denna flaska låg och guppade i vattnet ihop med björkfrön.

 

Eftersom det inte fanns några intressanta insekter att fotografera idag så fick det bli jakten på fjädrar istället.

 

010

 

Med macro objektivet på så kunde jag fota en fjäder riktigt nära.

 

033

 

En del fjädrar fanns på lite längre avstånd..

 

048

 

Vad sägs om denna plym?? Något att använda till flugbindning kanske??

 

043

 

Nä, jag tror nog att jag väntar med att nalla fjädrar då jag fick ett par onda ögon på mig..

 

019

 

Förgätmigej och då menar jag att ni inte ska glömma mig eller att njuta av försommaren med allt det som naturen bjuder på!!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *