Strömhult en måndag kväll!!

Efter smaskig lunch och några minuters sömn var det så åter dags att försöka lura upp strömhultarna på land..

Jag satt och klurade på lite torrflugor..

 

IMG_2487

 

Plockade ihop några tussar och la ut denna bild på facebook för att låta vännerna där bestämma vad jag skulle sätta i endan på tafsen. Gul forsslända,

bibion och red tag blev det som föll för vännernas röster. Men det visade sig att torrflugfiske bara var till att lägga ner då det blåste som satan och det var inga ljumna sommarvindar om man säger så!

 

042

 

Klockan 15:00 gick startskottet och det var då tillåtet att börja fiska i dammen. Ingrid krokade en fin Strömhultare. Äntligen en fisk med fina och hela fenor och jösses vilken skillnad det är att drilla en sådan fisk jämfört med en som har trasiga fenor!

 

067

 

Klockan 17:00 fick vi sätta igång att fiska i strömsträckan och kvällen till ära så tog jag självklart på mig VM-tröjan!! Även jag lyckades landa en vacker Strömhultare!! Fick senare veta att Sverige slog Danmark i hockeyn så därmed ett hurra för vacker fisk och 3-kronor grabbarna!!

 

049

 

Anscha krokade en gudomligt vacker öring i pool 1 och vi hjälpte till att håva den snällt, ta en snabb bild för att sedan låta skönheten simma vidare i ån. Kan ni tänka er att den tog på en sån där skitful rosa regnbågsfluga!!! Visst är det ve och skam!! hehehe… Allt detta tjafs om flugor hit och dit!! hahaha..

 

072

 

Det växer mossa på taken på vindskydden men absolut inte på oss Fjällor! Jag har nog aldrig krokat så mycket fisk i Strömhult som denna gång!!

 

091

 

Sarita drillar fisk i pool 1!!

 

095

 

Den steg och tog på en gul forsslända och bjöd upp till en härlig fajt!!

 

108

 

En superlycklig Sarita med hennes nya pb på över 4 kilo!!!

Grattis söta Sarita, den var du så värd efter ett par dagar med trögt havsöringsfiske!!!

 

IMG_2484

 

I motljuset av en härlig dag och kväll så valde jag att bryta fiske lite tidigare. Hade ju en del fisk att filéa och kände mig mer än nöjd över dagens fångster så jag passade ville spara fisk och krafter till sista passet!!

 

Tänkte sparat detta inlägg till i morgon men en viss Tommy Suomela tjatade lite på mig så okej då! Jag publicerar detta redan ikväll!!

Men det blir ett par tre tjugo inlägg till då framöver, ska bara få tag i liten fler bilder från de andra Fjällorna!!

8 svar på ”Strömhult en måndag kväll!!

    • Men tack så mycket Thomas!! Ja, barskåpet höll jag lite med avsikt utanför bild så att inte folk tror vi sitter och pimplar hela tiden! 😉 Lite nyfiken på vilka av bilderna du fastnade extra för!

        • Men va trevligt! Ja det är inte utan att jag också gillar dem, speciellt öringen men där kändes det lite stressat då den skulle tillbaka till sitt rätta element igen.. Tackar så mycket för din feedback!! 🙂

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *