Framför kameran!

För det mesta gillar jag ju att befinna mig bakom kameran och ta bilder själv, men när det var fotokurs fick man snällt agera objekt ur alla möjliga vinklar och situationer.

 

Sussi kastar

 

Bara detta med att stå och kasta och kasta och kasta, var inte lätt då kastvindarna kom och gick. Försökte med mitt lätta spö och ute i tafsen satt en tung fluga och i den en upphängare.. Nä, har får jag allt jobba med snyggare linbågar framöver!!  Men jag gjorde mitt bästa och Felix tog nog en hel del bilder där han skulle försöka få med ljuset och linan..

 

Sussi i Strandgölen

 

Denna bilden blev väldigt mysig! Utvadad i Strandgölen väldigt tidigt på morgonen och med dimman runt om kring..

 

20120513namnl Âst00010

 

Då fisken högg var Felix någon annan stans men Janne Dippe fanns där emot i närheten och fick till några bilder på en drillande Sussi..

 

20120513namnl Âst00019

 

Äntligen en fisk i håven och möjlighet för fotograferna att ta lite fiskbilder!!

 

20120513namnl Âst00024

 

Är själv så trött på de “vanliga” poseringsbilderna där man håller upp en fisk och tar på sig storleendet inför kameran så det är kul att få se sådana här bilder istället..

 

Sussi med fin regnbågshane

 

Det är som sagt inte alltid som det är nödvändigt att fångstkvinnan eller fångstmannen måste vara med på bild med ett leende ansikte, eller hur!?

 

Tack Felix och Janne för era fina bilder!!

Kram till er båda!

2 svar på ”Framför kameran!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *