Igår när vi åkte hem från Eskilstuna så bestämde jag och pappa mig för att ta en roadtrip och kolla på lite sevärdheter.
I närheten av Linköping kom jag på att det skulle vara roligt att visa upp Norrbyströmmen, så jag ringde Manni, som tur var hade han precis landat efter en resa till Cuba och visst var det ok för oss att titta in i anläggningen.
Underbara Norrbyströmmen med sitt klara vatten!
Sina fina fiskar och jag svor några gånger över att jag inte hade med mig mitt polaroid filter till kameran. Men ni ser ju fisken ändå.
Jag bara MÅSTE hit i sommar för lite mer foton!!!
Pappa tyckte också det var spännande att se all fisk så vi blev kvar en stund och pratade lite med Peter också, som var där och klippte gräset. Vi tajmade precis tiden mellan skiftbyte i logen så vi störde inga gäster som tur var.
Lite annat som vi hann med:
Eskilstuna lördag kväll efter tävlingen.
Tusenskönor i mängder.
Rademachersmedjorna och dess byggnader.
Gammalt smidet gångjärn.
Vreta klosterkyrka.
Med anor från svunnen tid då nunnorna pysslade i ört trädgårdarna.
Tack pappa Kåre för att du gjorde mig sällskap på denna resa. Det var jättetrevligt hela tiden och jag hoppas att pappa nu fått mersmak angående flugfisket, borde han ju fått eftersom han inhandlade nytt flugspö!!
Fantastiska bilder som vanligt Sussi!
Tackar för det Hasse! 🙂
Härligt att ha en sån Pappa eller hur !
för övrigt kul med lite andra bilder än fiske
Ja vi syskon har tur att vi har en sån go pappa!! 🙂 Jo, ibland blir det lite tröttsamt med bara fiskebilder och när man är iväg på resor så är det ju så mycket annat att uppleva också! 🙂