Roadtrip!

Igår när vi åkte hem från Eskilstuna så bestämde jag och pappa mig för att ta en roadtrip och kolla på lite sevärdheter.

I närheten av Linköping kom jag på att det skulle vara roligt att visa upp Norrbyströmmen, så jag ringde Manni, som tur var hade han precis landat efter en resa till Cuba och visst var det ok för oss att titta in i anläggningen.

 

klart vatten

 

Underbara Norrbyströmmen med sitt klara vatten!

 

mer öring

 

Sina fina fiskar och jag svor några gånger över att jag inte hade med mig mitt polaroid filter till kameran. Men ni ser ju fisken ändå.

 

öring i norrby

 

Jag bara MÅSTE hit i sommar för lite mer foton!!!

 

Pappa tyckte också det var spännande att se all fisk så vi blev kvar en stund och pratade lite med Peter också, som var där och klippte gräset. Vi tajmade precis tiden mellan skiftbyte i logen så vi störde inga gäster som tur var.

 

Lite annat som vi hann med:

 

Eskilstuna

 

Eskilstuna lördag kväll efter tävlingen.

 

tusenskönor

 

Tusenskönor i mängder.

 

rademachersmedjorna

 

Rademachersmedjorna och dess byggnader.

 

gångjärn

 

Gammalt smidet gångjärn.

 

vreta klosterkyrka

 

Vreta klosterkyrka.

 

nunna

 

Med anor från svunnen tid då nunnorna pysslade i ört trädgårdarna.

 

bild från Jan O

 

Tack pappa Kåre för att du gjorde mig sällskap på denna resa. Det var jättetrevligt hela tiden och jag hoppas att pappa nu fått mersmak angående flugfisket, borde han ju fått eftersom han inhandlade nytt flugspö!!

4 svar på ”Roadtrip!

    • Ja vi syskon har tur att vi har en sån go pappa!! 🙂 Jo, ibland blir det lite tröttsamt med bara fiskebilder och när man är iväg på resor så är det ju så mycket annat att uppleva också! 🙂

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *