Ja nu är det väl inte så mycket att hurra för här hemma vad gäller fisket.
Båten är upptagen och ligger nu i ladan för den ska få sig ett skönhetslyft innan det är dags att sjösätta den igen nästa år.
Det var så trögt på fiskefronten igår så att en spindel till och med hann med att spinna lite nät mellan linan och spöet och då vill jag lova att det är låååångt mellan huggen..
Hittade denna lilla vackra sak i båten och kunde inte låta bli att föreviga spindeln medans den kröp runt i min hand. Tror det är en vattenspindel men jag är inte alls duktig på kryparter.
En underbart härlig dag att vara ute på sjön och förra året vid den här tiden låg det 3 dm snö här hemma.
Det blev ett par smågäddor på kroken men mer om det får ni läsa på
Ha en underbar helg, själv ska jag mer eller mindre bo på jobbet!
Då är vi två som ska bo på jobbet i helgen. Fast jag är värre, jag ska till och med sova på jobbet hela helgen… 🙂
Puss o kram
Kärrspindel så ja du hade ganska rätt, kallas ofta för vattenspindel då den bygger bo o lägger ägg under ytan o simmar rätt bra. Den bits jävligt hårt oxå känns mer än ett getingstick så det va nog bäst att du inte visste det innan du höll i den haha.
Men tackar för svaret!! Jo, jag visste att de kan bitas men denna var ganska lugn så den visade inga tendenser till att vilja bitas.. Tur för mig! 🙂
Kan ju tillägga att den spindeln har samma intresse som du! Den gillar att fiska, lever på småfisk som kommer upp nära ytan o givetvis en o annan insekt som landar på vattnet. Dom är fina dom ”små”…
Du har så rätt Andreas, den lever på småfisk liksom Sussi. 😉
Hon har lovat mig storfisk i sina hemmavatten men det är bara småfisk som kommer upp…
nej, jag har inte lovat dig storfisk jag har bett dig visa hur man hittar de stora men även med dina beten så blir det småfisk.. 😉
Skyll inte på mig nu, kära Sussi! Det är du som är fiskeguiden i dina hemmavatten och då förväntar jag mig resultat! 😉
hahaha.. och jag bad dig om hjälp att hitta och få upp de stora.. hahaha..
Okej då, nästa gång ska vi dra ut på sjön där det bevisats flera gånger att de stora klunsarna bor!! Deal??
It’s a deal! Looking forward to that, my sweet sunshine… 🙂
Härligt!!! 🙂
Nu först såg jag att man kan logga in med sitt FB-konto här under kommentarerna. Så får det bli framöver… 🙂
Ja det finns massor av roligt via den här bloggportalen!! Har sett att jag fått in ett par betyg på mina inlägg och det är ju skitkul!!! 🙂