Nya mål..

.. nya utsikter och nya stigar att vandra på!

Ja så här efter nyår är jag nog inte ensam om att starta om på nytt.

2013 var ju lite tufft då tre månader av härliga fiskeupplevelser blev mindre trevliga..

 

Sussi goes pikeninja

 

Nej, jag talar inte om bad hairday eller bad faceday, tyvärr var det ett magmunsbråck som spökade och det gick inte att dölja med varken Sameomössan eller ansiktsmasken från Harrkungensfiske.

 

 fiskemoppe

 

Jag var tyvärr så illa däran att jag inte ens orkade köra moppen till och från fiskevattnen som var planerade att besöka.

 

glitter i sjön

 

Det kändes som om jag befann mig i ständig skugga men någonstans där borta fanns ändå ljuset.

 

eftertanke

 

Det krävdes mycket vila och vad passar då inte bättre än att njuta av stillheten vid något vatten? Det blev ett par turer till Strömhult, det har nog aldrig varit så jobbigt att försöka landa dessa tunga regnbågar men det gick.

 

Symfoni och Sussi

 

Tack vare Symfoni kunde jag bygga upp muskler som jag förlorat under två månader och hade jag inte haft henne så hade jag aldrig orkat med resan till Grönland.

 

tungan rätt i mun

 

Det gäller som sagt att hålla tungan rätt i mun!

Mellan alla fiskepass jag ska göra i år så ska huset säljas, Felix och jag flyttar från slott till koja för att tillsammans bygga upp ett nytt slott med utsikt över gäddfabriken i sjön och med hästhagen gränsande till trädgården.

 

rosa ska det vara

 

I och med flytten som kommer jag att sälja av en hel del prylar som jag inte längre använder. Spöet ovan har jag inte använt på ett par år.

 

lätt packad utrustning

 

Nu har vi båda fått dille på att flugfiska gädda och det är väl bara en tidsfråga innan man fiskar andra arter så som tex abborre och gös med flugspöet så annan fiskeutrustning som bara står och tar plats känns ju ganska onödigt.

 

på väg

 

Stegen styrs målinriktat mot nya äventyr och jag ska göra allt jag kan för nå dit jag och Felix vill.

Hoppas ni följer oss på våra framtida äventyr Ler

4 svar på ”Nya mål..

  1. Vi har alla våra prövningar,har inte kunnat fiska på grund av olika anledningar. Men har likt er satt upp mål. Det ska bli en tur till , et blir första gången. Det stora målet är att komma iväg till Irland eller Skottland. Detta för att följa något historiskt spår.

    • Ja precis Stig! Det är så många där ute som inte tror att man har ett heltidsjobb, drabbas av sjukdomar och annat, eftersom de bara ser resultatet av mitt fiske, så jag ville bara förtydliga att även jag är en helt vanlig dödlig människa 😉

  2. Blir ett händelserikt år hör jag, får nog fundera på att sätta hjul på stolen så man hänger me 😉 Detta kommer bli ditt år Sussi! ja eller ert 😉 Lycka till me allt

    • Ja på med hjul och en extra sittkudde så ska du nog klara dig!! 🙂 Se till att ha kaffebryggaren i närheten också ifall om att det går långt mellan inläggen här 😉

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *