Jag råkar nu visst ha lite hajtänder i min ägo!
För 18 år sedan gick min morfar bort och han hade en stor stensamling, som jag lovade mormor att jag skulle ta hand om. Sagt och gjort så var jag hemma hos mormor förra veckan och började släpa med mig stenar och kristaller hem. Det var två stora kartonger fyllda och varje sten/kristall var inpackad i tidningspapper, vilket gjorde att jag inte tittade igenom allt.
När jag sedan kom till botten av den sista kartongen så låg där ett litet kuvert och i kuvertet fanns detta..
En beskrivning och några små tänder.. I bakgrunden ligger ett par av alla de stenar jag släpat med hem..
Jag undrar såklart var ifrån dessa tänder kommer och hur de har hamnat i morfars stensamling.. får nog forska mer i detta framöver.
Tror nog det får bli en slags tavla av det här, som sedan kommer att hängas in i stugan bland fiskeprylarna och annat fiskebling…
Eller är det någon som har förslag på vad jag ska göra med dessa annars??
Vad spännande med dessa tänder och beskrivningen med bläckfisken. Måste se i verkligheten så småningom. 🙂
Denna skatt får du vårda ömt…
Ja du ska få se!! och jag vårdar alla mina skatter ömt, så även dig (L) 🙂
vad häftigt och vilket enormt affektionsvärde, håller med Felix: vårda ömt!! att göra en tavla av det låter som en bra idé. kram på dig!
Ja jag ska vårda dessa ömt 🙂