Tror inte man kan tjata nog om hur viktigt det är att skydda ögonen mot solljus och framförallt mot vassa krokar!
Det brukar cirkulera otäcka bilder på ögon där diverse olika typer av krokar har satt sig, fy 17 så snuskigt! Tänker inte lägga upp någon sådan bild här utan är du intresserad av att se, så är det ju bara till att googla.
Just nu har jag ett par verkliga favoriter!
Nämligen Leech´s sköna brillor!
Felix och jag köpte var sitt par på sportfiskemässan och jag använde mina när jag var i fjällen och isfiskade. De funkar lika bra i strålande solsken som när det är lite mulet ute. De täcker väldigt bra också så här är det bara plus.
Enda minuset var “senilsnöret” som följde med, gummit som sitter i ändarna fastnar i håret så jag har valt att inte använda snöret.
Jag har under årens lopp provat många modeller men dessa håller världsklass jämfört med de andra märkena jag provat. Det finns dock ett märke till som jag så gärna skulle vilja prova, men det får bli senare.
Har du något favorit märke på fiskeglasögon som du vill tipsa om?

Jag använder Sameos glasögon givetvis 🙂 Har både AM1 och vanliga bågar med utbytbara glas, underbara 🙂
Petra! Det är ju precis det märket jag skulle vilja ”prova” med!! 🙂 Felix använder sina Sameoglasögon flitigt men jag har inga än så länge 🙁 hihihi…